Trainings probleempje

  • Gump

    Hallo,

    Ik ben een poosje geleden begonnen met trainen voor een wandeltocht naar Santiago, vanuit Nederland.

    Het is me opgevallen dat er op internet maar weinig wandelroutes te vinden zijn van tussen de 30 en 40 km.

    Er zijn veel routes te downloaden,maar die zijn meestal maximaal 25 km lang.

    Ik loop nu routes die ik maak met de fietsrouteplanner van Falk, je loopt dan continue op paden,geschikt voor fietsen.

    Je komt dus geen zandwegen of andere niet verharde paden tegen.

    Ik zoek dus wandelroutes van 30 km en meer,het liefst in NO Nederland, Gelderland, Overijssel, Drenthe evt. Friesland of Groningen.

    Heeft iemand tips, of misschien beter, (evt. gps) routes ?

    Je zou me er erg blij mee maken !

    Met vriendelijke groet,

    Gump

  • Jan

    Gump,

    staar je niet blind op kant-en-klare routes. Voor wat jij in gedachten hebt is het trainen belangrijker dan het landschappelijke aspect van je trainingskilometers. Als je niet in en om je woonplaats wilt/kunt trainen, dan kun je altijd een kortere wandeling in den lande kiezen en hier een plaatselijke ronde (of een stukje heen-en-weer) aan vastplakken om tot je gewenste kilometeraantal te komen.

    Als je je toch wilt beperken tot hapklare wandelingen, kun je natuurlijk stukken van LAW's kiezen. Langs het Pieterpad kun je allerlei afstanden lopen, er staat nergens dat je per se in de etappeplaatsen uit het boekje moet ophouden.

    Succes!

    Jan