welke schoenen?

• Reinier

Hallo,

afgelopen weekend meegedaan aan een wandeltocht…erg leuk maar behoorlijke blaren opgelopen.

Ik heb een aantal keer de strandzesdaagse gelopen op hoge wandelschoenen maar ook nooit zonder blaren…veel blaren.

Nu afgelopen weekend rondje Texel gelopen. Tweedaagse tocht maar slechts een dag gelopen vanwege grote bloedblaar onder mijn voet. Deze tocht op ventilerende sportschoenen gelopen. Vorrheen liep ik op hoge wandelschoenen van het merk Regatta.

Heeft er iemand een tip voor goede schoenen of ervaring met een goede wandelschoen? Is natuurlijk geen garantie voor blaarloos lopen maar scheelt misschien toch….

• Marijke

Beste Reinier

is voor iedereen verschillend, smalle / brede voet de schoen een 1/2 maat groter wil zeggen pak de inlegzool uit de schoen

zet daar je voet op en leg twee vingers voor je tenen dan is de maat goed.

voor blaren het volgende wat ik doe. Draai je wandelsok zo dat de binnenkant buiten komt dan loop je ook niet meer op de

piepkleine krolletjes, die kunnen nl. ook blaren geven. Verder smeer ik regelmatig glycerine met kampfer.

suc6 ermee.

• Reinier

Beste Marijke,

bedankt voor de reactie!

vr. gr. Reinier

• Sylvia Thonen

hallo Reinier,

Vreselijk vervelend hè dat blarenlopen,….heb er nu inmiddels niet meer zoveel last van maar weet zeker nog wel hoe het is!!

Mijn tip als medewandelaarster ( 20x keer N4D) aan jou,…..smeer je je voeten ook in met Gehwol antieblarencreme??? Kun je bij de DA of ETOS kopen,…helpt prima,…want misschien ligt het niet alleen aan je schoenen,…..verder de plekken waar je blaren hebt gelopen, bij de volgende tocht van te voren met BREED tape afplakken ook bij die drogisterijen te verkrijgen,…eerst afplakken daarna de hele voetzool en teentjes met die creme insmeren!! Verder ,….heb je wel de goede sokken??? Ventilerende of ook absorberende sokken kopen,..FALKE of ander merk,….laat je adviseren!!! Dan de schoenen,…heb je ze wel anderhalve maat groter genomen??? Bij meerdaagse tochten is het nml. zo dat je voeten dikker worden bij meerdere dagen achterelkaar lopen,misschien ook op de helft DROGE sokken aan doen..ook daarvoor zeg ik,…ga naar SPACsport of BEVERsport zaak,…die kunnen je erg goed informeren hierover,…en vooral neem je huidige wandelschoenen mee,…….heel veel suc6 en hopelijk meer plezier daarna!!!!