Wandelen voor alleengaanden in het Noorden

  • Wandelgroep Het Loopje

    Het Loopje is een gezellige wandelgroep voor alleengaande wandelaars. De groep bestaat al vanaf 1998, maar nieuwe wandelmaatjes zijn ook welkom! We wandelen voornamelijk in de provincies Groningen en Drenthe, maar ook Friesland en bijzondere wandeltochten komen aan bod.

    Er wordt om de drie weken gewandeld waarbij er om en om een knapzakroute of een lange afstandspad wordt gelopen. Een knapzakroute houdt een rondwandeling in van een route van ongeveer 17-20 kilometer. Een lange afstandspad is een langer pad dat in etappes van 20-25 kilometer gelopen wordt. Momenteel zijn we bezig met het Jacobspad (van Uithuizen naar Hasselt).

    Een keer per half jaar wordt het nieuwe wandelschema bekend gemaakt. Op deze schema’s wordt ook het verzamelpunt vermeld. Verzamelen om 10.00 uur, de wandeling start om 10.30 uur. Voor Het Loopje is geen vaste contributie, maar een bijdrage in de kosten (kaartmateriaal ed) van € 2 per wandeling verschuldigd.

    Iedereen is welkom. Wel is een redelijke wandelconditie te adviseren, zeker met de langere routes wordt in een aardig stevig tempo gelopen.

    Zin gekregen om mee te wandelen? Vraag een wandelschema op.

    LET OP.

    Vraag het schema NIET OP via “reageren” je naam komt dan voor iedereen zichtbaar in beeld.

    Doe het als volgt:

    Vraag het schema op, door middel van de optie “privé reageren”. Lukt dat niet, klik onze naam aan, en daarna de optie “privé reageren”. Ik krijg dan een e-mail, daarna krijg je van mij het wandelschema.

    Bij onze groep staat privacy en veiligheid voorop. We willen een gezellige wandelgroep houden zonder ongewenste contacten.

  • marianne

    Hallo,

    Kunnen jullie mij het schema sturen?

    Marianne.

  • jolanda jagt

    Hallo Wandelgroep Het Loopje,

    Als alleengaande organiseer ik alleengaande breaks naar Neder-Silezie, provincie van Polen.

    Neder-Silezie een een bijzonder mooie wandelprovincie en tijdens een break organiseer ik dan ook een natuurwandeling.

    Nu lees ik over jullie alleengaanden wandelgroep en wil jullie vragen of jullie het leuk lijkt om deel te nemen aan een wandebreak voor alleengaanden in Neder-Silezie.

    Je kan iedere dag een prachtige bewegwijzerderoute lopen. De routes gaan door de prachtige oernatuur van Silezie en door dorpjes waar de tijd lijkt stil te staan. De routes gaan door het bos, over glooiende weidevelden, langs vennen, beken en bergriviertjes, over bergen en door dalen. De wandelingen kunnen gecombineerd worden met kajakken over de bergrivier de Bobr of fietstochtjes.

    Na de wandeling kom je weer terug naar het logeerhuis behorend bij een mooi barok kasteeltje gelegen in een natuurreservaat zo groot als Noord-Brabant.

    Je ontbijt en dineert in het kasteeltje alwaar je ook terecht kan voor een gezelligheid, een praatje, spelletjes, ontspannen boek lezen bij de openhaard, muziek luisteren of creatief bezig zijn met de materialen die je in de natuur gevonden hebt.

    Een keertje geen zin om in de natuur te wandelen? dan kan je al wandelend gaan cultuur snuiven in omliggende historische steden.

    Je verblijft al vanaf € 190.00 op basis van logies in dit wondermooie wandelland.

    Een gedeelte van de opbrengst gaat naar de oprichting en ondersteuning van werkgelegendheid voor jonge Poolse tienermoeders en gehandicapten.

    Neem voor uitgebreide informatie gerust contact op.

    Hartelijke groet,

    Jolanda Jagt

  • wilma

    hallo,

    kunnen jullie mij svp het schema toesturen…

    met dank en groet wilma

  • Roel

    Hallo

    Wilt u mij aub het schema toesturen

    Met vriendelijke groet Roel.

  • ina cevaal

    hallo,

    zouden jullie mij wel een wandel schema willen sturen.

    b.v.d. ina cevaal

  • etienne

    Op zaterdag 19 en zondag 20 december en op dinsdag 22 en woensdag 23 december aanstaande, staat Annerveenschekanaal in het teken van Colourful Artistic Christmas; een kunst, cultuur, culinair kerstevent voor alleengaanden.

    Wat dacht u van een bezoek aan het Groninger Museum om vervolgens aan een workshop schilderen te beginnen en uw eigen kunstwerk te schilderen onder leiding van Laurens Boersma.

    En met elkaar van een compleet 3-gangen kerstdiner - bereid door Jelle de Visser - te genieten in een met kaarsen ontstoken kerk. Na de koffie een dansavond in Het Keerpunt, een van de gezelligste kroegen van het Hunzedal!

    Dan slapen bij Breeland Outdoor en ’s ochtends wakker worden om een wandeling te maken in het prachtige Hunzedal om daarna uw lichaam en geest te ontspannen met een workshop yoga in de kerk van Annerveenschekanaal. Dit onder leiding van Catherine Vandepitte.

    ‘s Middags is het mogelijk om na deze innerlijke rust uw levenswerk en kunstwerk af te maken en te exposeren.

    Voor het volledige programma verwijs ik u graag naar de bijlage; flyer colourful Artistic Christmas of naar de site;

    Mocht u vrienden/kennissen hebben waarvan u denkt dat zij geinteresseerd zijn in dit unieke Kerst event, stuur deze mail dan door!

    Tot ziens op Colourful Artistic Christmas

  • harm jans

    Beste mensen,

    is het nou wel verstandig, namen te plaatsen van belangstellenden die informatie graag van jullie willen ontvangen op het internet, te zetten zonder vooraf toestemming gevraagd te hebben als dat toegestaan wordt? ik betwijveld het, je kunt ongewild heel veel gedonder om krijgen.

    harm

  • Jannie

    Wilt u me een wandelschema sturen. Ik wandel graag en woon in Flevoland, het lijkt me leuk ook met andere alleengaanden te lopen.

  • Wandelgroep Het Loopje

    Beste Harm,

    Jouw bericht zal met de beste bedoelingen zijn.

    Vanwege de veiligheid staat er daarom ook “privé reageren”.

    Ook jij staat er nu met je volledige naam op, door gewoon te reageren i.p.v. “privé reageren”.

    Voor de duidelijkheid is de tekst aangepast, met informatie hoe mensen privé moeten reageren. Wat een ieder dan zelf doet, kunnen wij niets aan doen, en staat buiten onze verantwoordelijkheid.

    Voor onze club staat veiligheid voorop!