Winterwandelen in de Harz van vrijdag 20 t/m dinsdag 24 november 2009.
Met een groep mensen een lang weekend (Sneeuw) wandelen in de Harz-Duitsland.
Mijn idee is drie wandelingen te maken,zaterdag,zondag en maandag.
En de laatste dag, dinsdag een bezoek aan Wernigerode.
Inclusief: Vervoer met personenbusje ( 9 personen ) toeristenbelasting, ontbijt, lunchpakket en eindreiniging huis.
Kosten € 240,00 p.p. 4 nachten/5 dagen.
Exclusief: De stoomloc naar de Brocken, consumpties en het diner. ( In de omgeving zijn diverse restaurants met zeer aantrekkelijke prijzen )
Ik heb een optie genomen op een vakantiehuis. Het monumentale vakwerkhuis van ca.300 jaar oud ligt in het kleine dorpje Neuwerk, (Gem.Elbingerode) in het Harz-gebergte de voormalige DDR. Het huis in Neuwerk is geschikt voor grotere en kleinere gezelschappen. In de ruime woonkamer staat een houtkachel die zorgt voor warmte en gezelligheid. Door het hele huis is verder centrale verwarming aanwezig. Op de begane grond bevindt zich een keuken die voldoet aan alle gemakken. Daarnaast zijn er op de begane grond Douches en toiletten. Op de 1e verdieping zijn zeven slaapvertrekken en een toilet aanwezig. De slaapkamers zijn voorzien van 1-persoons bedden, kamers met 2 of 3 bedden ( 1-persoonskamers niet aanwezig) Rondom de woning is een ruime tuin met zitgelegenheid met uitzicht op het dorp.
De wandelingen:
Vrijdag 18 december,
vertrekken wij om 7.30uur vanaf station Driebergen / Zeist naar de Harz. Na enkele stops verwacht ik dat wij om ca. 15:00 uur in Neuwerk aankomen.
Wij verkennen dan het huis en de omgeving. Wij eten savonds bij Restaurant Berghof te Elbingerode.
Zaterdag 20 november,
wagen wij ons aan de eerste wandeling in de omgeving van Trautenstein en Tanne. De middagstop maken wij in restaurant Brockenblick te Tanne ( ca.18 km ).
Zondag 21 november,
gaan we na het ontbijt een wandeling maken vanuit het huis om de Rappbodethalsperre en verkennen wij de omgeving van Neuwerk en Wendefuhrt. ( ca.16 km )
Maandag 22 november,
naar de Brocken met de Harzer smalspoorbaan en terug lopend langs de warme bode naar het stadje Schierke en verder naar het dorp Elend ( ca.20 km)
Dinsdag 23 november,
brengen wij in de morgen een bezoek aan Slot Wernigerode, met de koets heen, en terug wandelend via de Altstadt van deze grote vakwerk stad.
Tot slot:
enig aanpassingsvermogen is gewenst.
Deelname is net zoals met alle andere tochten op eigen risico.
Deelnemers dienen zelf zorg te dragen voor een reisverzekering.
Bijzonderheden:
Goede schoenen, sneeuwijzers b.v.b. van de ANWB en Wandelstokken zijn erg makkelijk.
Kleding daar zou ik geen uitgave aan doen. Goede warme kleding en regen of ski jack is voldoende.
Let op!
U dient vier weken voor vertrek het bedrag over te maken.
Vervoergevens. Bijv. openbaar vervoerinformatie of parkeergelegenheid.
Vertrek vanaf NS station Driebergen-Zeist, loket zijde. Met eigen vervoer (A12) afslag Driebergen-Zeist richting Zeist.
aanmelden kan via harz@ziggo.nl