Achterhoekse Vierdaagse

• Amanda

Zijn hier nog mensen die de Achterhoekse Vierdaagse gaan lopen volgende week? Ik loop voor de eerste keer mee (20 km).

• Ineke van Loon

Hallo Amanda,

Ik loop de AW4D voor de 5de keer. Vorig jaar en ook dit jaar 20 km, omdat ik heel weinig (bijna niet) heb getraind, vanwege voetklachten. Maar de laatste

tijd gaat het weer iets beter, dus ik hoop dat ik die 4 dagen wel uit kan lopen. De laatste paar weken wel weer iets meer gewandeld met mijn hond.

Ik ben 57 jaar, zou eigenlijk alleen lopen, mijn man loopt nl. 30 km (hij is veel beter getraind, heeft ook pas nog de vier daagse van Nijmegen gelopen).

Ik loop niet hard hoor, als ik een goeie dag heb ong. 5 km per uur.

Misschien ben jij wel een stuk jonger en lijkt je dit voorstel niets, dan moet je het natuurlijk ook zeggen.

Ik kom uit Arnhem en ga 's morgen met de trein naar Doetinchem.

Ik hoor wel van je.

Groetjes,

Ineke

• Amanda

Hoi Ineke,

Ik loop nu voor de eerste keer. Heb eigenlijk nog niet zo goed getraind (een paar keer 15 tot 17 km gelopen) maar wil het toch gaan proberen. Ik loop het liefst alleen, soms loop ik even met iemand samen voor de een praatje. Misschien zie ik je daar nog wel, maar ik zal het grootste gedeelte alleen lopen. Ik ben ook inderdaad een stukje jonger (25 jaar) maar dat maakt op zich niets uit. Ik was alleen ff benieuwd of er mensen meeliepen en samen even naar de vierdaagse toe kunnen leven. Het is toch de eerste keer dat ik meedoe en ik heb helemaal geen ervaring daarmee… Het lijkt me in ieder geval heel erg leuk. Hoe vond jij de vorige keren?

Groetjes Amanda

• Ineke

Hallo Amanda,

De AW4D is echt gezellig, niet al te druk. Je kunt goed in je eigen tempo lopen. De route is over het algemeen vlak

over verharde en onverharde wegen. Alleen op de laatste dag kan er een pittig heuveltje in zitten, maar die zat er vorig

jaar niet bij (ik blij). Verder is het op maandagavond ook gezellig met muziek enzo.

Er zijn verschillende rustpunten, waar je iets kunt eten en drinken. Alleen lopen vind ik ook geen probleem, je treft

onderweg altijd wel iemand waar je een praatje mee kunt maken. Ikzelf neem altijd een mp3 speler mee.

Veel Wandelplezier en misschien zien we elkaar nog.

Ineke