Wie wil er mee wandelen in het heilige land?
Afgelopen najaar heb ik voor het eerst Palestina bezocht. Indrukwekkend om samen met een palestijns gezin te leven en samen met hen te proberen een zo normaal mogelijk leven te leiden onder de moeilijke omstandigheden van bezetting en apartheid. Ik ben alleen in het zuidelijk deel van de westoever geweest (BeitJala/Bethhlehem/BeitSahour/Nahhlin en omgeving met wat uitstapjes naar Jerusalem, Hebron en Jericho) Dit najaar ga ik dat weer doen maar in 2010 wil ik wat meer van Palestina zien.
Daarom ben ik van plan de nativity trail te gaan lopen. Van Nazareth (een arabische stad in Israel) tot Bethlehem is (afhankelijk van waar de overnachtingen zijn) 160 tot 180 kilometer. Dat is verdeeld over zo'n 10 dagen. Halve dagen lopen dus en de rest van de dag samen met lokale Palestijnen of Bedoeïnen uitstapjes maken met religieuze, culturele of politieke inhoud.
De datum is onderhandelbaar maar gezien de hoge temperatuur in de zomer en de regen in de winter heb ik een voorkeur voor april of oktober. (Vooralsnog zet ik in op april 2010)
Voor meer persoonlijke informatie of om kennis te maken: