Hallo,
ik heb last van uitslag boven op de voet. Het lijkt op warmte/hitte bultjes. Heeft iemand hier ervaring mee? Zo ja, wat er tegen te doen, want het erg lastig.
Alvast bedankt
Uw beschrijving lijkt op iets waar heel veel lange-afstandwandelaars last van hebben: warmte uitslag. Zelf heb ik er ook erg veel last van. Helaas is er geen makkelijke, voor iedereen werkende remedie.
Wat is het: vrij onduidelijk, maar het lijkt in verband te staan met verstopte zweetklieren en (zonne) allergie.
Wat helpt niet: overgewicht, (wrijving van) syntetische kleding, zware lichamelijke inspanning. Sommige mensen blijken zelfs allergisch voor hun sokken!
Wat *kan* wel helpen:
- afkoeling (koud water compres, met voeten in bak water gaan zitten, tijdens bezigheden met water doordrenkt sjaaltje in nek of hoofd nat/koel houden dmv. nat petje ofzoiets)
- veel water drinken (als je veel wandelt is het voorstel een halve liter per uur!)
- anti-zonneblaasjesgel (kruidvat)
- utrizon creme (DA) of rescue creme van Bach (heb ik zelf nog niet geprobeerd)
- herocyn medicated skin powder (heb ik ook geen ervaring mee).
- (andere sokken!)
Zelf heb ik minder last van zonneallergie (en daarmee van warmteuitslag) als ik veel wortelsap drink. Sinds ik overgewicht heb, heb ik ook meer last van de warmteuitslag, ik ga dus ook proberen af te vallen. Ik weet ook dat als mijn onderbenen weer helemaal onder zitten, de pijn goed te bestrijden is met ibuprofen. Herstel lijkt hiermee ook iets korter te duren.
Een wandelende vriend van me zweert bij een eigen gemaakt waterig drankje: per 3 liter water, halve citroen, 1 limoen, theelepeltje zout, 2 schepjes druivesuiker).
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?