2010 via GR5 naar Rome

• gerard van jaarsveld

Hoi, In 2010 wil ik in drie maanden, in een ruk, via de GR5 - Zwitserland naar Rome lopen. Ongetwijfeld zijn er enige wandelaars mij vooraf gegaan. Ik wil graag van hun ervaringen leren. Wie kan en wil mij informeren over etappes, overnachtingsadressen, kortom over alles wat belangrijk kan zijn.

Met groet, Gerard van Jaarsveld

• rob bavelaar

Hoi Gerard,

Wij zijn met de GR5 bezig en nu gekomen tot Les Houches.

Heb wat adressen voor je.

Mail me maar,

Rob

• Josefien Wonders

Beste Rob,

Wij zijn van plan om in 2009/2010 naar Rome te wandelen, in etappes weliswaar.

Wij stuiten op het probleem overnachtingsadressen. Zo ze er in sommige gebieden al zijn zijn ze duur, dat wordt een onhaalbare kaart.

We zoeken op dit moment overnachtingsadressen tussen Echternach en Metz.

Heb je een paar tips?

We maken gebruik van de GR 5 boekjes en hebben de zgn. Gilberts's list, maar deze zijn niet toereikend.

Ideeen?

Alles is welkom,

groetjes

Josefien

• Henny

Hallo, wij lopen in geddeltes de GR5. Kennen jullie de site van Iwan Oprins? www…….

Hier staan veel overnachtings adressen op, ook een forum waar je misschien je vraag op kunt stellen.

Zelf hadden wij goede ervaringen met het Centre Protestant te Nessonvaux. Prima ontvangst en een goed ontbijt!

In Spa overnacht in Hotel Relais aan de GR5, ook gastvrij. In Stavelot hadden wij een chambre d'hote van de eigenares van de boulangerie en de Auberge Saint Remacle aan het grote plein ( 9, av.Ferdinand Nicolay)

Voorspoedige reis en met groet! Henny

• yvonne

Hallo Gerard,

In mijn zoektocht naar info voor mijn voetreis naar Rome in 2013 stuit ik op jou zelfde vraag..Ik ben dus benieuwd of je hem gelopen hebt en natuurlijk of je tips hebt voor mij over oa overnachtingadressen goede routebeschrijvingen kortom alles.

Ik hoop dat je je ervaring met mij wilt delen.

groet Yvonne

• ed-wil@hotmail.com

Wij hebben overnacht langs de Sure in Metzdorf in Duitsland in een oud stationnetje dat omgebouwd is als pensionnetje.

Het ligt ter hoogte van Moersdorf.

Wij betaalden in 2011 12 euro per persoon per nacht.

Camping Alter Bahnhof

Michael Seebach & Jolanda Morsink

Uferstrasse 42

54308 Langsur-Metzdorf

Tel: (0049)(0)6501-12626

Mail: info@camping-metzdorf.de

Website: www.camping-metzdorf.de

• Carmine

Zijn er nog mensen die bereiden zijn om in 2014 naar Rome te lopen?

Zie op de site : Pelgrimswegen naar Rome, onder de oproep: maatje gezocht.

Daarop word mijn verhaal beschreven. Ik ben zelf van italiaanse afkomst.

Interesse , mail om contact te nemen.

Groetjes, Carmine

• Bert

Hallo Carmine,

Ik heb ook al gereageerd op wandelnet op je bericht.

Graag contact voor infoamtieuitwisseling

Bert