blaren, blaren en nog eens blaren

• Judith

Hallo,

Sinds mijn vorige wandelschoenen versleten zijn lukt het me niet om goede nieuwe schoenen te vinden. Ik heb al verschillende soorten uitgeprobeerd, ook langere tijd, maar ik krijg telkens blaren, vooral op mijn kleine tenen. Ik ben nogal dik, ik denk dat dat ermee te maken heeft.

Nu denk ik erover om Mephisto schoenen te kopen, omdat ik hier veel goede berichten over hoor. Maar deze schoenen zijn nogal prijzig.

Wie heeft ervaring met deze schoenen voor het maken van wandelingen?

Of andere tips tegen de blaren.

Groeten,

Judith

• Renske

Hallo,

Ik ken het probleem, na twee jaar had ik met mijn dure Memphisto-schoenen nog steeds last van blaren op mijn hak wanneer ik langer dan 10 km. liep. Nu heb ik Lowa schoenen gekocht (goedkoper), maar als extra service heeft de schoenenman op de probleemplekken de schoenen al uitgedeukt. Ik heb afgelopen zaterdag een tocht van 37 km gelopen, zonder ook maar aan mijn hakken te dénken! Het kan dus wel goed. Goede hulp in de winkel is dus het halve werk.

Groetjes Renske

• Philip Bosma

Ook de schoenmaker kan vaak op specifieke plekken wandelschoenen ‘uitdeuken’, zodat er inwendig meer ruimte ontstaat en het schuren van de huid, waardoor blaren ontstaan, drastisch wordt verminderd. Soms moet dit na verloop van tijd herhaald worden. Ik heb er ook met Lowa schoenen goeie ervaringen mee.

Groeten en sukses.

Philip

• Groene Hart

Jullie vergeten de discussie ‘SOKKEN’deze dingen zijn NOG belangrijker.

Als je Hemaatjes of Zeemannetjes gebruik, tja, dan ‘vraag’ je erom; als je goede sokken koopt (plm. 15,00 Eurootje per paar) wel dan is het probleem ZEKER verholpen, dan kun je ook nog op slippertje s gaan lopen !!!

gegarandeerd !!

• Gerrit

Judith,

Je moet wandelschoenen kopen met een stevige zool en dan moet je een stel VOETMASSAGEZOLEN in je wandelschoenen leggen en het blaren probleem is opgelost. Deze VOETMASSAGEZOLEN absorberen n.l. jouw transpiratievocht,dit voorkomt natte sokken en extra wrijving onder jouw voet.

Extra wrijving onder je voeten zijn de oorzaak van blaarvorming.

Tip… Kijk naar www.voetmassagezolen.nl om goed en lekker te kunnen lopen.