Na een maandje rust te hebben genomen wil ik graag met een leuke groep van 23 t/m 26 juni weer een lang weekend gaan wandelen in de Harz- Duitsland. (3 nachten - 4 dagen)
Midden in de Hoogharz, in het dal van de Warme Bode, ligt het kleine Hoge lucht kuuroord Tanne, in een idyllische berglandschap omgeven door heerlijke bossen en weiden. Het dorp heeft 759 inwoners, een hoogte van 460-540 mtr. Boven N.N. en ligt direkt aan de Harzhoogstraat. Door de centrale ligging is het dorp uit alle richtingen goed te bereiken. Van hier uit kunnen wandelingen onder alle jaar getijden naar de talrijke ziens waardigheden van de Harz ondernomen worden. Tanne ligt op ± 485 km van Utrecht.
Mijn idee is 3/4 wandelingen te maken, richting de oude oost/west grens “de Ring der Herinnering†met grenspalen en wachttoren, met de stoomloc naar de Brocken en terug lopen naar het station en vanuit Tanne richting Kapitelsberg (hoogste punt Tanne) naar de Allerbachsperre, Benneckenstein en via Sorge terug naar Tanne.
Kosten: € 75,00 p.p. incl.vakantiewoning, ontbijt bij Restaurant Wilddieb, toeristenbelasting en eindreiniging huis. Exclusief: Reiskosten (benzine) en avondeten.
Ik heb een optie genomen op 4 vakantiewoningen
De kosten voor het diner s avonds in een restaurant komen er dus nog bij. Reken daarnaast op nog wat euro s voor horecastops onderweg en de kosten voor de stoomloc.
Voor extra informatie kun je mij bellen. Hermann: 0652416789
Hoe kom ik er:
Met de trein naar Station Driebergen-Zeist of met de auto via de A12 naar Station Driebergen-Zeist. Verder naar de Harz carpoolen met elkaar.
Tempo: Ontspannen tempo
Er kunnen geen honden mee.