GR 5 - een stuk in de Jura wandelen

• Hans Janssen

Beste lezer,

Sedert een paar jaar loop ik met een groep de GR 5 van Maastricht naar Nice. Nu ga ik echter het eerstkomende traject niet mee en wil dat later inhalen. Ik ben van plan om dat in de zomervakantie, begin juli liefst, in te halen. Het gaat om het stuk van Belfort naar Villers-le-Lac, zes wandeldagen van plm. 25 km. per dag. Het is geen al te zware tocht, maar ervaring en goede conditie zijn welhaast verplicht.

Graag reactie via dit forum.

• karel Verstappen

Hallo ,

Ik lees uw bericht over de Jura . Ikzelf heb in 2005 een groot deel van de GR5 uitgewandeld , behalve …..inderdaad , de Jura en een deel van de Alpen

Ik ben van plan het traject Donon - Villers le Lac te doen eind mei vanuit één of meerdere centrale (kampeer-) standplaatsen . Vervoer van en naar het wandeltraject wordt verzorgd door mijn vrouw .

Begin Juli hoop ik dan van Villers Le Lac naar Nyon te lopen , via hutten en andere goedkope overnachtingspunten .

Einde augustus en begin september hoop in dan nog een 14tal stapdagen door de Alpen te struinen ( low -budget = hutten ).

Overigens : Ik liep ; zo'n 35 jaar geleden reeds , de hele GR5 , maar dat waren duidelijk andere tijden …

Ik ben een 62 jarige belg met - al zeg ik het zelf - redelijk wat wandelervaring én affiniteit met Holland en zijn inwoners ( !) .

Kunnen we mekaar helpen ?

Karel Verstappen ( Vér-stappen )

• hans janssen

Hallo Karel,

Bedankt voor de reactie.

Je zult waarschijnlijk al in Villers-le-Lac aangekomen zijn als ik nog moet starten. Mijn planning is nog onduidelijk. Het zou de tweede week van juli kunnen worden, maar misschien ook wel half augustus….enigszins flexibel en of er zich een geschikte wandelmaat aandient.

Misschien komen onze plannen toch nog bij elkaar uit. Dan wil ik graag van je horen, of ik neem zelf kontakt op.

Groet,

Hans Janssen

• Toon de Kort

Karel,

Het stuk tot Nyons heb ik gelopen. Ik zou vanaf Thonon de reis willen voortzetten. Maar mijn vrouw gaat niet verder mee. Dus zoek ik een maatje.

Misschien iets te regelen. Ik ben eveneens 62.

Toon