Tips ter voorkoming van natte voeten

• Yvonne

Het liefst wandel ik langere afstanden op mijn sportschoenen. Deze zitten heerlijk en ik krijg geen last van mijn voeten. Alleen is het probleem dat wanneer het regent sportschoenen helaas niet waterdicht zijn en dat je voeten nat worden. Voor even is dat niet zo'n probleem, maar als je nog uren moet lopen dan is dat denk ik blessure en blaar gevoelig. Bestaan er ook zoiets als een soort van beschermers die je dan om je schoen kan doen of is een plastic zak voldoende? Graag zou ik wat tips ontvangen. wie heeft hier ervaring mee?

Alvast bedankt.

Yvonne

• Jan

Hoi Yvonne,

ik heb dezelfde ervaringen als jij; het liefst wandel ik op (hard)loopschoenen, omdat deze licht zijn en op een vlakke ondergrond het makkelijkste lopen. Als het regent, als je door modder & grote plassen moet of als je door lang & nat gras moet lopen, dan heb je een probleem.

Ik heb verschillende oplossingen geprobeerd:

1) gamaschen (die ik in de bergen gebruik om de sneeuw uit mijn schoenen te houden)

2) over mijn sokken een plastic (brood)zak en dan de schoen aantrekken

3) reservesokken meenemen

Al deze oplossingen zijn om verschillende redenen niet zaligmakend. Waar ik uiteindelijk op uitgekomen ben is het volgende:

ik heb lage wandelschoenen gekocht, van soepel leer die gevoelsmatig ongeveer hetzelfde aanvoelen als hardloopschoenen. Het leer is tamelijk waterdicht (goed invetten e.d.!).

succes

Jan

• Yvonne

Hoi Jan,

Nog bedankt voor je tips.

Inmiddels heb ik nieuwe lage wandelschoenen gekocht. Even goed inlopen nog, zodat ze net als m'n sportschoenen geheel naar m'n voeten gaan staan.

Waar kan ik ze het beste mee invetten?

Groet, Yvonne

• Wendy

Hallo Yvonne,

Ik loop zelf op sportschoenen en wat ik ter voorkoming van natte voeten doe is talkpoeder op mijn voeten en een lading in mijn sokken voor ik ga lopen.

Ik heb kilometers gelopen, zonder een blaar te krijgen (een kennis van me doet dit ook en heeft ook nooit blaren).

Misschien heb je er wat aan.

Groetjes Wendy