Dag allemaal,

Ik wil graag mijn ervaring delen met jullie. Ik heb de afgelopen maand samen met een groep wandelaars ( vrienden, collega's enz enz) via een leuke organisatie gewandeld aan de dardanellen.

Zoals jullie weten hebben tijdens de WO1 de turken onder leiding van Ataturk de dardanellen verdedigd tegen de Britse troepen die via de dardanelen Istanbul wilden bereiken. En je ziet hier veel van terug.

We zijn dag 1 gevlogen naar Istanbul waar we 2 dagen van de stad hebben genoten. Hierna zijn we met een bus met een nederlandstalige gids naar Gelibolu gereden. Gelibolu voorheen bekend als Gallipoli is een schiereiland waar tijdens de WO1 duizenden soldaten hun leven hebben gelaten. Hier op dit schiereiland ligt een nationale park waar we 5 dagen zijn gebleven en hebben gewandeld.

Ik en de andere wandelaars hebben lange wandelingen gemaakt maar daarnaast ook heel veel monumenten tussen al het mooie natuur gezien. Het was zo anders Turkije.

Zijn er meer van dit soort wandeltochten waar je natuur en geschiedenis bijelkaar kunt beleven?

PS: mochten julllie ook zo'n wandeltocht aan de dardanellen willen dan kunnen jullie mij mailen, dan kan ik je de naam van de organisatie toesturen. ( Ik vermeld het liever niet hier anders wordt het misschien reclame)

Groetjes