Stappenteller

• Hinke

Hallo allemaal,

Afgelopen weken heb ik al af en toe even op dit forum gekeken en heb nu een vraag:-) Maar eerst: Mijn naam is dus Hinke, ben bijna 52 jaar, woon in Friesland en wil beginnen met wandelen, of eigenlijk ben ik al een beetje begonnen, heb vorige weekend ca. 7km gelopen en vorige week woensdag ruim 2km. Ik weet het…. nog niet echt veel maar een mens moet ergens beginnen:-) Zomers fiets ik veel maar nu de winter komt is dat niet altijd geschikt en lopen vind ik ook heerlijk.

Maar om nu te weten hoe veel ik loop lijkt een stappenteller mij handig, ik heb hier één liggen maar die doet het niet goed volgens mij. Dus op zoek naar een nieuwe. Is er iemand die daar ervaring mee heeft en zo ja welke (merk) voldoet goed?

Zie graag jullie reacties, alvast bedankt.

groet, Hinke.

• Wandel Knipsel Krant

Hallo Hinke

Misschien heb je wat aan deze informatie.

Klik maar: http://www.hiking-site.nl/themas/thema_2003-06-01.php

Hinke schreef:

>

> Hallo allemaal,

>

> Afgelopen weken heb ik al af en toe even op dit forum gekeken

> en heb nu een vraag:-) Maar eerst: Mijn naam is dus Hinke,

> ben bijna 52 jaar, woon in Friesland en wil beginnen met

> wandelen, of eigenlijk ben ik al een beetje begonnen, heb

> vorige weekend ca. 7km gelopen en vorige week woensdag ruim

> 2km. Ik weet het…. nog niet echt veel maar een mens moet

> ergens beginnen:-) Zomers fiets ik veel maar nu de winter

> komt is dat niet altijd geschikt en lopen vind ik ook heerlijk.

>

> Maar om nu te weten hoe veel ik loop lijkt een stappenteller

> mij handig, ik heb hier één liggen maar die doet het niet

> goed volgens mij. Dus op zoek naar een nieuwe. Is er iemand

> die daar ervaring mee heeft en zo ja welke (merk) voldoet goed?

>

> Zie graag jullie reacties, alvast bedankt.

>

> groet, Hinke.

• Hinke

Die site had ik gevonden maar zag niet echt verschillende merken, misschien moet ik beter zoeken:-)

Zag op dit pb ook nog iets over stappenteller, moet ik nog even nalezen.

Bedankt i.i.g. voor je reactie.

groet, Hinke.

• Marlies

Hinke, ik heb een eenvoudige stappenteller van het merk Ever-Trust gekocht bij zo´n berg-wandel-sportzaak. Je moet de teller instellen op je pas-afstand maar daarna kun je aflezen hoeveel kilometer je gelopen hebt, hoeveel kcal je kwijt bent (handig maar dan moet je onderweg geen appeltaartje eten want dat rekent het machientje er niet bij ;-) en het aantal stappen wat je hebt gedaan.

Ik ben er tevreden over en het is leuker wandelen als je resultaat ziet.

Op internet kun je ook leuke routes vinden om te wandelen, dat weet je?

Succes!

• Hinke

Hallo Marlies,

Bedankt voor je reactie. Ik vind het zeker leuk om te weten wat voor afstanden ik loop. Ik heb nu ook een stappenteller, gister deed hij het prima. Maar vandaag heeft hij iets van 32 stappen geteld en dat over zo'n 2 km is wel erg weing:D:D:D De planning is dat ik volgende week naar ‘echte’ wandelschoenen ga kijken, zal dan ook meteen een nieuwe stappenteller zoeken. Heb i.i.g. dit merk genoteerd.

Wandelroutes heb ik nog niet echt naar gekeken, ik woon aan de rand van het Tjeukemeer in Friesland en vind het (nu nog) heerlijk om hier in de omgeving te lopen. Eerst maar wat trainen, nadeel is wel dat ik heel vaak langs het dorps café kom met terras aan het water en heerlijk appelgebak…….:D:D maar goed het is nu herfst, geen terras weer meer;-)

groetjes, Hinke.

• Marlies

Het klinkt als een mooi leven, wandelen langs een terras aan het water. Ik zou daar zeker even een pitsstop maken om energie op te doen voor de rest van de wandeling ;-)

Nog even een kleine tip over wandelschoenen: laat je niet gek maken door de verkoper hoor! Bedenk goed waar je de schoenen voor nodig hebt…ik denk niet dat je een zware bergbeklimming rond het Tjeukemeer gaat maken…toch?

Groetjes Marlies

• Hinke

Zoonlief gaat mee met moeders om schoenen te kopen:-) Vroeger deden we dat andersom:D:D

Onze jongste zoon (26) loopt veel, is afgelopen zomer in Roemenië geweest en heeft daar 14 dagen over een bergkam op ca 2000 m. hoogte met rugzak etc. gelopen en dus gekampeerd. Ik had hem laatst al gevraagd waar ik op moest letten bij schoenen dus die heeft me al veel verteld over merken en A, B, C, etc, plus de prijzen, dan kon ik mij daar ook alvast op voorbereiden:-):-)

Maar bedankt voor het meedenken en maandag heb ik het terras maar overgeslagen:-)

groetjes, Hinke.

• Danyell

Ik las in de nieuwsbrief van De Tweevoeter dat er door het TNO onderzoek is gedaan naar diverse stappentellers. Hieronder staat de link.

http://www.tweevoeter.nl/nieuws/20051026093039/

• Hinke

Bedankt Danyell. Heb het net even gelezen en ik zag al dat het moeilijk is om een keuze te maken. Die ik nu heb doet het soms goed en soms niet. Vanmiddag telde hij 1,3 km terwijl ik zeker 3,5 tot 4 heb gelopen op nieuwe schoenen wat nog geen succes was. Vreselijke branderige voeten, iemand een idee hoe dat kan? Heb ik in mijn oude uitgelopen schoenen geen last van:-)

groetjes, Hinke.