wandeltochten

• JFM Bouwens

Beste mensen

Ik heb een vraag.

Ik ben van plan om in mei naar Slowakije te gaan om daar wandelpaden te gaan uitzetten in de buurt van Banská Bystrica en Bresno. Als dat allemaal gedaan is en daar gaat waarschijnlijk veel tijd in zitten omdat het nog een gebied is dat in de kinderschoenen staat op het gebied van toerisme.wil ik wandel vakantie gaan aanbieden voor dagtochten of meer daagse tochten met 1 basis en meerdaagse tochten met wild kamperen.

Nu is mijn vraag wie heeft voor mij tips of idee dat ik dat goed kan gaan aanpakken om die vakantie te organiseren. Ik ben van plan alle tochten eerst met een GPS te lopen en daarna met paaltjes uit te gaan zetten. En wandel kaarten uit te gaan geven.

En dan heb ik nog een vraag ik weet dat er Europese lange afstand wandelwegen zijn nou is mijn vraag weet iemand of er een boek of getailleerde info over bestaat.

Alvast bedankt

JFM Bouwens

• Jan

Beste JFM

bedankt voor het nobele streven om wandelpaden uit te gaan zetten. Ik, en met mij vele andere LAW-ers, juichen dit zeer toe.

Over de Europese LAW's in Slowakije kan ik je het volgende mededelen:

De E8 doorkruist Slowakije van Bratislava, via Trencin en Kosice naar de Duklapas.

Ikzelf heb de E8 van Amsterdam tot aan Wenen gelopen, en heb gepland om volgende maand vanaf Wenen verder te lopen en het eerste stukje van Slowakije te gaan doen (tot aan Myjava).

Op mijn eigen website is de E8 tamelijk gedetailleerd weergegeven, in dagetappe's van ca. 30 km. Ik kan je een nog gedetailleerdere onderverdeling geven van het Slowaakse traject (in stukjes van 5 a 10 km). Let op: al deze detail info komt van de (goede) Slowaakse wandelkaarten die ik heb (schaal 1:50.000). Ik heb geen gids/boekje/beschrijving, niet in het Slowaaks en ook niet in een andere taal.

Mijn url is:

http://home.hetnet.nl/~jschellekens/

Mijn e-mail is:

wallisman2002@hotmail.com

Als je mij jouw e-mail adres geeft, zal ik je excelsheet met Slowaakse details sturen.

Succes & groeten

Jan