pijnlijke knieen

• mora

Volgende week ga ik op vakantie naar Oostenrijk zoals elk jaar. Daar gaan we met het gezin wandelen in de bergen. Alleen heb ik momenteel last van versleten knie gewrichten en is het lopen zeer pijnlijk. Ben bezig met fysio en ga twee keer in de week naar medische sportschool. Toch zie ik het heel somber in. Kan iemand advies geven hoe ik pijnloos de berg op maar ook weer afkom. Ik heb al wandelstokken gekocht. Dat schijnt ook beter voor je knieen te zijn.

• FvH

Hoi Mora,

Heb je ook al iets van orthopedische zolen? Dit helpt ook tegen knieklachten. Met stokken lopen is erg goed, Wat\die orthopedische zolen betreft kun je je wenden tot bijvoorbeeld Silvia Petiet in den haag. deze maakt zolen speciaal voor wandelaars. Je kunt vrijblijvend bellen. met: 070-3364740. Wellicht kan zij je advies geven, en evt. zolen aanmeten.

ook tijdens je vakantie is het uiteraard belangrijk om jezelf te ontzien,. en goed op de signalen van je lichaam te letten, en dalen is vaak belastender dan stijgen, ook iets om mee rekening te houden tijdens een dagtocht.

Veel succes maar.

FvH

• John67

Een rekverbandje om de knie (niet te strak he) geeft wat steun en kan de pijn verlichtten

succes

http://spaces.msn.com/members/john120567

• piet

Gebruik ook het voedingssupplement glucosamine/chondroitine (1500/500 pd). Dat bevordert de kraakbeenvorming (bewezen).

• mora

Bedankt heb het gelijk gekocht en ga het uitproberenmora schreef:

>

> Volgende week ga ik op vakantie naar Oostenrijk zoals elk

> jaar. Daar gaan we met het gezin wandelen in de bergen.

> Alleen heb ik momenteel last van versleten knie gewrichten en

> is het lopen zeer pijnlijk. Ben bezig met fysio en ga twee

> keer in de week naar medische sportschool. Toch zie ik het

> heel somber in. Kan iemand advies geven hoe ik pijnloos de

> berg op maar ook weer afkom. Ik heb al wandelstokken gekocht.

> Dat schijnt ook beter voor je knieen te zijn.