natte voeten

• Heleen

Tijdens de Amersfoortse Tweedaagse hebben mijn voeten het uiteindelijk niet droog gehouden. Mijn schoenen konden de regenbui niet meer aan. Het gevolg was helaas een aantal blaren. Wie kan mij vertellen hoe je die plastic dingen noemt die je om je schoen kunt doen? En waar je ze evt kunt kopen. Alvast bedankt.

• denis

Hoi Heleen,

Hoezen voor over je schoenen kan je oa kopen bij de plaatselijke fietswinkel. Ik weet niet of er een aparte naam voor is waarschijnlijk gewoon schoenhoezen of iets dergelijks.

Succes ermee.

Grrr, Dènis

http://www.dutch-dream-team.nl

• Ernest

Die dingen heten overschoenen, bij de gemiddelde fietswinkel te krijgen in neopreen of andere materialen. Overigens kun je ook je schoenen gewoon vet insmeren met leervet oid. Tijdens de vierdaagse, vorig jaar was de eerste dag echt genieten voor de liefhebber van regen, heb ik twee paar schoenen mee en kranten om in de schoenen te doen zodat ze drogen.

• Heleen

Dank je wel voor jullie reactie. Ik ga morgen de fietsenboer maar eens vereren met een bezoekje. Ik heb mijn schoenen ook wel ingespoten met een bepaald goedje, maar er kwam zoveel water dat ze het helaas niet meer hielden.

• Jos Bosman

De hoezen die sommigen gebruiken heten GAMASHEN. Ik weet niet of ze echt helpen, ik loop altijd met hoge bergschoenen aan en lange broek, en zo houd ik mijn voeten goed droog.

Jos.

• Heleen

Dank je wel Jos, dat was het woord wat ik zocht. Ik heb een outdoorzaak gebeld en die zouden ze voor me klaarleggen. Ze zijn te verkrijgen vanaf 6 euro. Eigenlijk hoop ik stiekem natuurlijk dat ik ze niet nodig heb en dat het alleen extra ballast blijkt te zijn.

Wandelse.

• jan

gamaschen zijn bedoelt om te voorkomen dat sneeuw langs de enkel in de schoen terechtkomt. Gamaschen dekken slechts een klein deel van de schoen af.

Naar ik je vraag goed begrijp heb je meer aan de overschoenen zoals wielrenners gebruiken, dan aan gamaschen die bergbeklimmers gebruiken.

Succes!

Jan

• Jos Bosman

Graag gedaan, enne…… VEEL SUCCES IN NIJMEGEN!!!

Jos.