wandelschoenen

• Marjo

Wij gaan met ons gezin wandelen in Oostenrijk (in de bergen op paden) deze zomer. Nu moeten wij alleen nog goede schoenen aanschaffen. Wie heeft tips voor ons, en wie kan ons helpen aan verkoopadressen voor wandelschoenen in noord of zuid-holland. Wij wonen in Lisse. Alvast hartelij dank, Marjo

• erik

Mijn beste tip: ga ze passen. En een tip die ik las van een schoenmaker: ga ze geblindoekt passen. Sommige mensen gaan voor schoenen die ze het mooist vinden ipv de schoenen de het lekkerste zitten.

Persoonlijk loop ik (en mijn kinderen) voortreffelijk op Meindl schoenen. Niet de goedkoopste, wel erg comfortabel. Ik loop op een B-schoen. Wat hoger, voor de steun rond je enkels, maar nog geen zware stijve bergschoen. Meindls zijn in veel zaken (Bever, Perry etc.) te krijgen. Bij Bever werken over het algemeen meer mensen met verstand van schoenen. Kijk een keer in de Op Pad bij de advertenties, vind je genoeg buitensportzaken in je buurt.

• Fvh

Hoi Marjo,

In Leiden zijn veel winkels die wandelschoenen verkopen. De Bever zit daar en meerdere.(o.a Crew adventure store) In Leiderdorp zit aan de Draadbaan Breedeveld kampeer en zwerfsport.

In de bergen (Zwitserland, Luxemburg) loop ik fantastisch op Lowa halfhoge B-klasse schoenen. Heb hiermee ook meegedaan aan de wandel3daagse in Heerlen.(30, 40, 30 km)

Succes met kiezen. Neem ook Falke sokken, dit loopt zeer goed.

Fvh

• Marjo

Bedankt voor de goede tips, zo moet het wel lukken, Groeten Marjo

• ann

hoi Marjo, je kan ook bij Kampeercentrum De Jong in de Zilk, van Gerven Sport in Lisse heeft ze dacht ik ook, en Campo World in Sassenheim, Van Gerven in Noordwijkerhout. De Zilk heeft een zeer ruime keus en ook wandelsokken

Succes Ann

• Marjo

Hoi Ann,

Ik draai je mailtje meteen uit, morgenochtend ga ik gelijk even kijken. Heel erg bedankt.

Groetjes Marjo

• Anne

Meinld is inderdaad fantastisch, zijn geschikt voor brede voeten.