Natte voeten

• Marjan

Hallo allemaal,

Wij (moeder, dochter 14, zoon 12), zijn begonnen met het lopen van het Pieterpad. We doen rustig aan, maar hopen hem wel dit jaar te volbrengen. Omdat de voeten van mijn zoontje nog groeien, heb ik hem niet van die hele dure wandelschoenen gekocht. Hoge wandelschoenen gevoerd met Goretex. Mijn dochter heeft vergelijkbaar van Meindl en die bevallen heel goed.

Hem bevallen ze helemaal niet. Hij heeft voortdurend natte voeten van het zweet. Heb al verschillende sokken geprobeerd. De coomax van Falke vindt hij veel te dik en zijn voeten zijn snel nat. De dunne van Falke nemen helemaal geen vocht op, dus natte voeten. Katoenen sokken is het ook niet, wol veel te warm.

Op aanraden van een kennis, wandelsokken bij de HEMA gekocht, is het ook niet. Poeder in de schoenen is niet afdoende. Ben op zoek naar dunne wollen sokken, in de hoop dat dit helpt.

Zowel mijn man als ik, hebben leer gevoerd en ik denk dat zijn volgende schoenen dat ook worden. Maar voor nu hebben we dus een probleempje.

We nemen nu voortdurend droge sokken mee (en boterhamzakjes om de natte sokken in te doen). Wie herkend dit probleem, en wie heeft er misschien een oplossing voor? Alle tips zijn welkom.

Alvast bedankt voor de reacties, Marjan.

• Jan

Hoi Marjan,

Misschien een ideetje om de jongeheer op sandalen te laten lopen? Minder zweet en je loopt ook nog eens lekkerder.

Groet,

Jan

• DJ

Vond de Falke sokken ook te dik en had broerige voeten, blaren etc.

Op aanraden van personeel Runnersworld ben ik letterlijk overgestapt op X-socks Trekking Light een dunnere Coolmax sok. Mijn voeten smeer ik tegenwoordig voor en na het lopen in met Gehwol extra. Heb net de 5-daagse elfstedenwandeltocht van 205 Km achter de rug. Geen enkele pijn en geen broeierige voeten.

De schoenen waar ik op loop zijn de bekende New Balance wandelschoenen met brede leest. Hopelijk hebben jullie wat aan mijn ervaringen.

DJ