het gebruik van kamferspiritus

  • Chris Hop

    In mijn omgeving hoor ik vaak dat het goed zou zijn om je voeten in te smeren met kamfersiritus. Wie kan mij vertellen wat de werking van de spiritus is. Zijn er mensen met ervaringen.

    Wandelgroet,

    Chris Hop

  • Marcel Andeweg

    Chris,

    Kamferspiritus is een middel om de huid sterker te maken om zodoende blaren te voorkomen. Het droogt de bovenste lagen van de huid uit waardoor deze wat harder wordt en beter belastbaar is.

    Helaas werkt dit middel niet bij iedereen in voldoende mate. M.a.w. de ene persoon heeft wel baat bij, een ander niet.

    Andere mogelijkheden om blaarvorming trachten te voorkomen zijn onder meer het gebruik van vaseline, het gebruik van een creme van Gehwoll, afplakken van kwetsbare plekken met leukoplast of sporttape en de voeten wassen met koud water en ze direct daarna inpoederen met talkpoeder.

    Met vriendelijke groet,

    Marcel Andeweg

    www.advo-sport.dedas.com

  • Melanie Deegen

    Hallo Chris, mijn pedicure raadde mij aan om kamferspiritus te gebruiken omdat ik gauw last heb van kloven in mijn hielen. Ik mocht het echter neit te lang achter elkaar gebruiken, max ong. 3 weken, waarom weet ik niet meer. Het helpt inderdaad wel wat, maar je moet wel tegen het koude, vluchtige gevoel van spiritus kunnen. Als ik het ´s avonds voordat ik naar bed ga doe, kan ik daar niet goed van slapen. Dat voelt koud en stroef. Zo direkt de sokken in gaat wel goed. Succes ermee! Melanie Deegen

  • Ruut

    Ik heb wel kamfer geprobeerd maar krijg er last van. Een goede methode om blaren te voorkomen is het gebruik van twee paar sokken, dunne ondersokken, ik gebruik die blauwe van Helly Hanssen en wat dikkere wandelsokken, TK1 of TK2 van Falke bijvoorbeeld.

    Groet,

    Ruut

  • miranda

    der komt toch wat bij kijken he en dan praten we maar niet over de luchtjes.

    en 3 weken man ik smeer al vanaf februari.

    en toch blaren af en toe

    het hoort erbij

    gr. miranda

  • Monique Benthem

    hallo allemaal,,,

    Ik heb afgelopen week de Alkmaarse 4daagse gelopen en zonder problemen,enkel wat stijf.

    Ik kreeg daar van het rodekruis EHBO te horen dat gerwoll niet zo goed was om dit voor het lopen te gebruiken,dat ik juist Kamferspiritus moest gaan gebruiken.

    Nou weet ik het niet meer……het is nog maar 3 weken voor nijmegen kunnen jullie me advies geven?

    Groetjes Monique

  • hendrik

    gewoon lopen, niets gebruiken. je loopt toch wel blaren.

  • Mariska

    haai,

    Hoezo luchtjes? Wat bedoel je daarmee? ruikt het dan lekker of niet? ik snap het niet..:S

    groetjes,

    mariska

  • Aletta

    Hallo,

    Mijn collega haar dochtertje heeft erge last van zweetvoeten, zo kwam zij op het gebruik van kamferspiritus.

    Haar man heeft een hernia die niet te opereren is, en erg veel pijn. Hij heeft het op zijn rug gesmeerd, en de pijn verdween!

    Ik heb zelf erge last van lage rugpijn door slijtage en spierreuma. De laatste tijd heb ik weer extreem veel pijn. Heb altijd pijn, maar

    nu was het weer heel erg. Ik heb die kamfer erop gesmeerd, en oh mijn god ik kwam in de zevende hemel.

    Nu wil ik het natuurlijk iedere dag gaan gebruiken. Dus ik heb de dokter gebeld, maar die kon mij niets hierover vertellen daar het natuurlijk

    geen medicijn is. Maar ik dank god dat het bestaat.

  • Pieter

    Hallo,

    Kamferspiritus gebruikte ik vroeger vanwege zweetvoeten, na een tijdje was het zweten nagenoeg verleden tijd.

    Nu wilde ik weer eens een fles halen bij de apotheek, maar die heeft dat niet.

    Tja Apotheken van vroeger maakte het gewoon zelf voor je, waren kundige apothekers.

    Tegenwoordig zijn het alleen nog maar winkels die je dure dingen verkopen of iets voor je bestellen waar je een recept voor hebt.

    Van apothekerswerk weten ze niets, ze willen het wel laten maken voor je tegen een forse betaling.

    De ingrediënten kosten trouwens bijna niets.

    Dat het trouwens tegen de reuma helpt wist ik niet; fijn om te weten want ik heb spierreuma en een reuma waardoor al mijn botten aan elkaar groeien.

    Foto's van mijn rug laten geen wervels maar een lange witte lijn zien.

    Ik blijf zoeken, want ik wil het toch hebben.

    Pieter.