wandelen in Niew Zeeland

  • Bas

    Hoi

    Wij willen volgend jaar erg graag voor 3 maanden gaan wandelen in Nieuw Zeeland, heeft er iemand informatie voor mij?

    Is er iemand geweest en wat waren zijn/haar bevindingen.

    Weet iemand een goed boek/mooie site mbt tot wandelen in nieuw zeeland.

    Tevens willen we onze dochter van (dan) 1,5 jaar meenemen, heeft iemand daar ervaring mee?

    bedankt

    Bas

  • Chanouk

    Hoi,

    Ik ben 70 dagen in NZ geweest veel trektochten gemaakt.Lonely Planet heeft “tramping in NZ”. De trektochten zijn daarmee goed te volgen extra kaart is niet nodig. Je kan in de hutten slapen. Er zijn 2 soorten trektochten waarvan een “great walks”in de hutten aan deze tochten is er ook gas om op te koken en matrasjes. Je hoeft dan zelf minder mee te nemen is met kind misschien handig. Je kan in hostels slapen ook twee persoonskamers, zelfs mijn ouders hebben dat gedaan. Veel goedkoper dan motels. Als je daar een tent bij opzet kun je van alle faciliteiten gebruik maken van het hostel(keuken bijv) en slaap je ongeveer voor de helft van de prijs.

    Vooral mooi waren Kepler en Tongariro crossing.Maar ik heb er veel meer gelopen dus als je meer info wil mail je maar.

    Ik heb heel veel gereisd en NZ staat ver bovenaan wat favorieten land betreft. Zowel Noord als zuid eiland zijn mooi.

    Ik hoop dat jullie het net zo mooi vinden.

    Nogmaals mail gerust als je meer wilt weten.

    Groeten, Chanouk