Blessure

  • Michael

    Hallo,

    Laatst bij een wandeltocht een zeer vreemde blessure opgelopen. Aan de binnen-zijkant van mijn rechtervoet. Precies op dat fijne ronde bot dat uitsteekt. Het voelde aan alsof er een pees gescheurd was. Deed ik de wandelschoenen (Lichte bergschoen) weer aan, dan voelde ik de pijn meteen weer opkomen.

    Wie herkent dit en wat kan ik eraan doen?

    Michael

  • Paul

    Ik neem aan dat je je binnenste enkel of malleolus medialis bedoelt met je uitstekende ronde bot.

    Daar zitten dus geen pezen aan vast en die pijn heb je dus waarschijnlijk niet opgelopen door de inspanning, maar door de druk van je schoenen.

    Is zeker een nieuwe schoen?

    Als dat zo is, dan doe je hem of te strak vast of hij past niet goed naar jouw voet.

    En ik ben een serieuze wandelaar, maar ik houd ook wel van een geintje.

  • Johan

    Het schijnt dat we een arts in ons midden hebben. Of in ieder geval iemand die er meer dan gemiddeld last van heeft. Het zijn die geneeskundige heren en dames die telkens weer met hun vakjargon beginnen te schermen als je een klacht ergens dropt.

    Nu vind ik het zelf helemaal niet erg om ergens een mening van een arts te vragen. Je loopt toch al snel blessures op en die kunnen misschien voorkomen worden. Genezen is daarna altijd een optie.

    Sorry voor dit onsamenhangende bericht, maar ik moet snel weg. Ik hoop dat ik duidleijk ben geweest: Als je iets hebt, ga dan naar Paul.